Bezpieczeństwo danych i pieniędzy klientów są dla Credit Agricole kwestią najwyższego priorytetu. Dlatego bank stale podejmuje zabiegi pozwalające zabezpieczać klientów przed skutkami działań oszustów i złodziei. Najnowszym rozwiązaniem jest funkcja powiadomień typu „push”, które wyświetlają się na ekranie telefonu za każdym razem, gdy do klienta dzwoni pracownik banku.
- Klienci zgłaszają nam przypadki przestępców, którzy podszywają się pod pracowników banków i próbują w ten sposób wyłudzić pieniądze lub pozyskać dane do bankowości elektronicznej - mówi Dorota Wróbel, manager transformacji bankowości elektronicznej w Credit Agricole. - Aby przeciwdziałać takim sytuacjom uruchomiliśmy funkcję powiadomień w naszej aplikacji. Dzięki nim klient może być pewien, że rozmawia z nami, a nie z oszustem.
Powiadomienie wyświetla się na ekranie zawsze, gdy klient odbiera telefon od doradcy, a także wtedy, gdy włączy się poczta głosowa. Aby korzystać z tego rozwiązania, wystarczy mieć zainstalowaną aplikację CA24 Mobile i logować się do niej co najmniej raz w miesiącu. niezbędne jest także włączenie powiadomień PUSH.
Jak wyjaśnia Piotr Miernikiewicz, ekspert ds. bezpieczeństwa w Credit Agricole, to bardzo przydatna funkcja, bo każdy klient bankowości może się znaleźć w grupie ryzyka.
- Przestępcy wstępnie typują swoje ofiary korzystając z danych wykradanych np. ze sklepów internetowych czy mediów społecznościowych. Dzięki temu mogą w czasie rozmowy podać jakieś dane, które uwiarygodnią ich w oczach atakowanego. Czasem to będzie tylko imię i nazwisko klienta, a innym razem np. nazwa banku, w którym ma rachunek, a nawet kilka ostatnich cyfr numeru karty płatniczej - wyjaśnia ekspert.
- Żeby uśpić czujność ofiary oszuści powołują się na kwestie cyberbezpieczeństwa, rzekomo właśnie powstrzymanego fałszywego przelewu lub podejrzanego wniosku o kredyt. Straszą, że komputer lub smartfon klienta został zawirusowany i trzeba go dokładnie sprawdzić. Albo że jest jakiś oszust, który próbuje klienta okraść, a dzwoniący właśnie koordynuje akcję, aby ratować te pieniądze. Może nawet udawać, że wszystko dzieje się we współpracy z policją. Scenariusze mogą się zmieniać, ale cel jest jeden - kradzież pieniędzy - dodaje Piotr Miernikiewicz.
Warto pamiętać, że pracownicy banków nigdy nie proszą klientów o zainstalowanie jakiegokolwiek dodatkowego oprogramowania na komputerze lub telefonie. Nigdy nie proszą o podawanie danych logowania do bankowości elektronicznej, ani danych kart płatniczych. Prawdziwy pracownik banku nie może również sugerować klientowi wykonywania przelewów, wypłacania gotówki i wpłacania jej na inne konta, podawania kodów BLIK itp. W przypadku jakichkolwiek wątpliwości nie powinno się wykonywać żadnych poleceń i natychmiast zakończyć rozmowę. Zawsze można zadzwonić do swojego doradcy lub na ogólną infolinię i sprawdzić, czy ktoś z banku faktycznie kontaktował się z nami.
Więcej użytecznych informacji i wskazówek bank Credit Agricole zamieszcza na swoim portalu: https://www.credit-agricole.pl/bezpieczenstwo. Na stronie można znaleźć m.in. specjalny raport na temat bezpieczeństwa w sieci "Jak ochronić siebie i swoje pieniądze" poświęcony najpopularniejszym metodom oszustw w Internecie i sposobom na ich uniknięcie. Bank promuje go hasłem #NieDajSięZłowić. Raport można bezpłatnie pobrać tutaj: https://static.credit-agricole.pl/asset/r/a/p/raport-bezpieczenstwo-w-sieci_31106.pdf
All rights reserved 2013 - 2025; Deweloper Ads-Center.NET