W mediach społecznościowych trwa akcja #wyzwanieoszczędzanie zainicjowana przez bank Credit Agricole. Jej celem jest zachęcenie do świadomego gospodarowania pieniędzmi i skuteczniejszego oszczędzania. Społeczność grupy „Wyzwanie oszczędzanie” na Facebooku obejmuje już ponad 1400 osób. W akcję włączył się m.in. Maciej Samcik, dziennikarz finansowy, promują ją także influencerzy, biorący udział w internetowym challenge’u #dzieńbezwydawania.
Dziesięć miesięcy minęło, odkąd pierwsza grupa wolontariuszy wyruszyła ze Świnoujścia na trasę pierwszego etapu Bałtyckiej Odysei. 11 października ten wielki marsz po bałtyckich plażach dotarł do mety w Piaskach. Celem akcji jest zwrócenie uwagi na problem zaśmiecania plastikowymi odpadami mórz i oceanów.
Obecnie aż 70 proc. badanych Polaków gospodaruje swoim budżetem uważniej niż przed czasem pandemii koronawirusa, 47 proc. oszczędza więcej niż wcześniej, a 68 proc. z nas częściej kupuje i załatwia sprawy bankowe i urzędowe online - wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie Credit Agricole przez Interactive Research Center.
Credit Agricole oferuje klientom biznesowym rabaty w wysokości do 25 proc. na zakup kas i drukarek fiskalnych marki ELZAB. Klienci, którzy skorzystają z promocji otrzymają dodatkowo bezpłatną fiskalizację urządzeń. Oferta dostępna jest dla posiadaczy Konta Biznes.
Plastikowa butelka obrośnięta skorupiakami, fragment rybackiej sieci, sflaczałe baloniki z tasiemką, zastygła pianka poliuretanowa – każdy śmieć może stać się dziełem sztuki. Najciekawsze śmieciowe „skarby” można oglądać od 13 października na plenerowej wystawie w Wałbrzychu. Wystawa jest częścią kampanii #mniejplastiku.
Credit Agricole startuje z kampanią #wyzwanieoszczędzanie i przez cały październik zachęca świadomego gospodarowania pieniędzmi i skuteczniejszego oszczędzania. Bank w mediach społecznościowych ogłosił wyzwanie co najmniej jednego dnia bez wydawania pieniędzy. Chce także zbudować społeczność osób, które podzielą się swoimi radami na oszczędzanie. Jeśli grupa uczestników przekroczy 500 osób, bank przekaże 50 tys. zł wrocławskiej Fundacji Ekorozwoju na walkę z plastikowymi odpadami.